15 авг.

PR съвети за стартиращ бизнес

PR-ът, когато се прави добре, изгражда подкрепяща мрежа, която помага на вашата компания да расте. В днешната статия водещият ПР експерт – Колет Балу, споделя седем стъпки, които можете да изпълните сами, за да започнете изграждането на една ПР стратегия.

Колет Балу е основател на Ballou PR – европейска ПР компания, която работи с технологични и интернет компании. Екипът на Ballou PR има добре документиран успех на своите клиенти като успешното навлизане на Facebook и Pinterest във Франция, TransferWise и Flipboard в Германия и позиционирането на Twilio и Eventbrite във Великобритания.

Друга част от клиентите на Колет Балу включват AOL Networks, Evernote, HotelTonight, Ebay, Stripe и много други.

Пристъпваме и към седемте стратегически ПР съвета на Колет Балу:

Дефинирайте целите си.
Направете го в самото начало, за да можете да измервате ефекта от своите усилия.

Идентифицирайте своята ключова публика.
Техническите директори на компании за фирмен софтуер? Купувачите във фирми за логистика? Венчър капиталисти и инвеститори? Бъдете конкретни – до кого искате да достигнете.

Изберете от 3 до 5 души (представители на медии, хора с влияние върху мнението, аналитици), които да „култивирате”.
Тези хора имат влияние, вашата публика се вслушва в тях, когато взема решения. Не се увличайте твърде много по медиите „с голямо име” (TechCrunch, Wall Street Journal, The Economist…). Те са чудесни за егото ви, но си задайте следния въпрос: моята публика с тях ли се консултира, когато взема бизнес решения за нещата, които ние продаваме? Не ви трябва да достигнете до милиони души, трябва ви вниманието на хората с влияние и на купувачите във вашия пазар. Използвайте своите цели (вижте точка 1), за да ви ръководят. Посветете време и енергия, за да опознаете въпросните хора. Помагайте им, без да очаквате нищо в замяна, и винаги предлагайте полезна информация и съвет, дори когато това не отговаря на вашите необходимости – това изгражда отношенията ви.

Създайте ключови послания
Създайте кратки, семпли ключови послания за своята компания и за това, което продавате, заедно с убедителни доказателства в тяхна подкрепа.

Пишете смислено и разпространявайте само прес-съобщения.
Не забравяйте въпроса „Е, и?” – т.е., защо това има значение? Например, ако получите финансиране, какво ще направите с инвестицията? Ще наемете служители? Ще се разраснете на международно ниво? Какво означава инвестицията за компанията ви е история, не по-малко важна от самата инвестиция.

Изградете своята общност от рано – т.е., започнете още сега.
Когато сте готови да комуникирате, е важно ключовите ви отношения да са готови, за да може имейлите ви да бъдат прочетени и да им се отговори бързо. Намерете най-разсъдливите, най-добре пишещи и най-следените хора с блогове и туийтове по вашата тема, и обръщайте внимание за какво говорят – взаимодействайте с тях обмислено – това значи да ретуийтвате, да коментирате, да споделяте, да ги включвате в постове и т.н. Да давате на хората, преди да сте поискали нещо, е много добър подход.

Фокусирайте се върху съдържанието.
Започнете да блогвате и туийтвате отсега и направете блога и туийтовете си ценни за вашия пазар. Това е част от вашето усилие за изграждане на общност, но е различно от точка 3. С това съдържание изграждате директни отношения със своя пазар, вместо с хората, които влияят на мнението. Това е и продължение на точка 6. Допълнителен бонус в случая е, че можете да получите страхотна обратна връзка за своите продукти/услуги/предложения – на практика ги разработвате с помощта на общността, като това ангажира хората и ги превръща във ваши съмишленици. А ако ги ангажирате в развитието на продукта, бъдете спокойни, че ще бъдат на ваша страна, когато ви потрябват.